Храни за здрава чревна флора и добра перисталтика

Храни за здрава чревна флора и добра перисталтика

кефир

Стойността на здравата чревна микрофлора е трудно да се надцени. Без нея е невъзможно нормалното храносмилане, което означава че всички тъкани и органи на тялото ни ще страдат от липса на определени хранителни вещества. За гладкото функциониране на чревните микроорганизми е важно да се знае с какви храним.

Топпродукти за поддържане и нормализиране на чревната микрофлора

1. Млечни продукти, обогатени с пробиотична микрофлора. За да изберете най-полезните продукти, съдържащи бифидо и лакто бацили по рафтовете на магазините, погледнете продуктите от кисело мляко с надпис – био, което показва че продуктът съдържа живи пробиотични микроорганизми (био кисело мляко, био кефир).

2. Ацидофилни напитки. Най-често по рафтовете за здравословни храниможете да срещнете ацидофилно мляко и ацидофилно кисело мляко. Ацидофилното мляко се получава чрез вкарване в кравето мляко на ензим с ацидуфилус. Консистенцията му е вискозна течност, а вкусът му може да бъде на натурално кисело мляко или сладко. За да се приготви ацидофилно кисело мляко (то е с по-плътна консистенция), освен ацидофилни бактерии, към млякото се добавя смес от млечни стрептококи. Тези полезни обогатени ацидофилни продукти, обикновено имат ниско съдържание на мазнини. Тези напитки помагат при лечението на стомашно-чревни заболявания, помагат за намаляване на холестерол и намаляване вероятността от алергии.

3. Ферментирали соеви продукти (темпе, мисо, натто). Това са не само отлични източници на протеини и ензими, но и на полезни бактерии, които се образуват в резултатна ферментация. Между другото, мисо съдържа повече от 160 полезни бактерии, които поддържат нормалната чревна микрофлора, подтискат патогенните микроорганизми и стимулират перисталтиката. Освен това, естествените соеви продукти помагат в предотвратяването на сърдечно-съдови заболявания и рак.

4. Кисело зеле. Едва ли има българин, който да не е опитвал кисело зеле. Приготвянето става, като осоленото зеле се оставя да ферментира. Този метод осигурява особена бактериална среда, увеличава витамините в продукта (например витамин С), подобрява усвояването на хранителните вещества (особено аминокиселини и желязо). Някои бактерии, които се появяват в резултат на ферментацията, действат като естествени антибиотици и забавят жизнената активност на патогенните бактерии в червата.

5. Продукти, източници на пребиотици (инулин и лактулоза) аспержи, лук, чесън, зеле, артишок. Пребиотиците не принадлежат към полезните чревни микроорганизми, но те са хранителна среда за полезни бактерии и поддържат тяхната ефективност. Не се усвояват в червата и стомаха, пребиотиците свободно преминават киселинната среда в непроменено състояние и в дебелото черво активно стимулират растежа на полезните бактерии. Празът също е полезен за перисталтиката, имайки предвид, че е роднина на лука и чесъна. Дава редица възможност за консумация - суров, сготвен в супи или основни ястия.

Бананите са сред любимите плодове, източници на пребиотици. Добавете ги към менюто си в съчетание с някои от горе посочените продукти за здрава чревна микрофлора. Добра идея е здравословната закуска от купа кисело мляко с банани.

Тези вещества дават енергия на намиращите се в червата нормални микрофлори – бифидобактерии и лактобацили. Патогенните микроорганизми не са в състояние да ги използват, ето защо приемането на пребиотични влакна с храната, активират избирателно не всички чревни микроорганизми а само тези, които играят полезна роля в нея – пробиотиците.

6. Овесени ядки - една от най-предпочитаните храни от хората, които се стремят към здравословното хранене и поддържането на добра форма. Богати на пребиотици, овесените ядки се грижат за добрата перисталтика и значително намаляват риска от диабет, затлъстяване и сърдечни проблеми.

7. Мед - разбира се става дума за качествения домашен продукт. Медът съдържа вещества, които се срещат в пробиотиците. Те се грижат за благосъстоянието на чревната флора. Малцина знаят, че медът се препоръчва при диария и чревни инфекции, както и за ограничаване симптомите на непоносимост към лактоза. Открихме още едно полезно приложение за този чудодеен продукт - негово величество меда!

8. Зелен боб - вкусен, полезен, чуден за полезни постни гозби. Съдържа вещества, които насърчават производството на полезни бактерии в чревната флора. Освен за нейната защита, зеленият боб ще грижи и за намаляване риска от развитие на диабет.

9. Ябълки - благодарение на високото съдържание на пектин ябълките пречат на развитието на вредните бактерии в червата, подпомагайки доброто здраве на чревната флора.

10. Пълнозърнести храни - неслучайно, ако сте на диета, но не можете да се откажете от хляба, се препоръчва да хапвате пълнозърнест. Тези храни - ечемик, просо, пшеница, ръж и т.н., съдържат голямо количество фибри, които спомагат за безпроблемното функциониране на перисталтиката и доброто състояние на чревната флора. Освен за стомаха, пълнозърнестите продукти се грижат и за регулиране кръвното налягане, понижават лошия холестерол и контролират освобождаването на инсулин в кръвта.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати