Храни, в които има повече желязо, отколкото в телешкото

1 от 13 Снимки

Спанак


Половин чаша сварен спанак предлага 3 мг от минерала и има само 21 калории. Освен това, спанакът е хранителна електроцентрала: осигурява малко протеини и фибри и здравословна доза калций, калий, фолиева киселина, както и витамини А, С и К. Насладете му се като добавка в салата или омлет.

Не искате да консумирате червено месо? Няма никакъв проблем! Храните в горната ни галерия са толкова богати на желязо, че ще Ви помогнат да набавите дневната доза от желязо по отличен начин.

Желязото е много важен елемент. Минералът транспортира кислород в тялото Ви, помага за образуването на червени кръвни клетки и подпомага метаболизма.

В идеалния случай жените трябва да се стремят да приемат около 18 милиграма желязо на ден, докато мъжете се нуждаят само от 8 мг. Най-добрият начин е чрез храната. И да, вярно е, че червеното месо е отличен източник на желязо. Само 60 г постно говеждо месо съдържа 2. 5 мг от него.

Но какво, ако искате да се отървете от пържолата? Изследванията показват, че червеното месо осигурява важни хранителни вещества (включително желязо, аминокиселини, витамин В12 и цинк), но може да увеличи риска от няколко хронични заболявания, като сърдечни заболявания и дори някои видове рак. В същото време проучванията показват, че диети на растителна основа могат да направят обратното и да намалят риска от здравословни проблеми.

Тези вкусни храни, които съдържат повече желязо на порция, отколкото говеждото месо, могат да Ви помогнат лесно да набавяте дневния си прием на елемента.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати