Витамини

Витамини

Информация за витамините, тяхното приложение, функции и храните, в които се намират. Витамини необходимо за човешкото тяло.
Витамин UВитаминиВитамин U
02 Дек.
Кристина Черникова
Витамин B12Витамин B12
27 Септ.
2
Admin
Витамин В12 е един от най-спорните членове на семейството на В-комплекс витамините. Функции и дефицит на витамин B12. Източници на витамин B12.
ХлорофилХлорофилЗа първи път хлофорилът започва да се използва с медицинска цел в средата на изминалия век. Хлофорилът изпълнява две много важни функции – подобрява кръвообращението и повишава хемоглобина.
БиофлавоноидиБиофлавоноидиБиофлавоноидите предпазват от тромбоза, язва, подобряват еластичността на кръвоносните съдове, което е своеобразна профилактика срещу инсулт. Биофлавоноидите са изкючително важни за здравето и имунната система
ПробиотициПробиотициПробиотиците са клас добри бактерии, които подпомагат храносмилателните процеси, подобряват и оздравяват вътрешния микробен баланс. Основните симптоми при недостиг на пробиотици в тялото се изразяват в храносмилателни проблеми
КверцетинКверцетинКверцетинът принадлежи към огромна група хранителни вещества, които са известни под общото наименование биофлавоноиди, притежаващи мощни антиоксидантни свойства. Най-добрите източници на кверцетин са ябълки, ягоди, череши, кайсии, лук
Никотинова киселинаНикотинова киселинаСред месните продукти източник на никотинова киселина са черният дроб, бялото птиче месо, еленското, бъбреците и др. Никотиновата киселина или Витамин B3/ниацин се набавя от риба и морски дарове. Дневната доза никотинова киселина за възрастни е на 13-19 м
Аскорбинова киселинаАскорбинова киселинаАскорбинова киселина, позната още като витамин С и L-аскорбинова киселина, е водно разтворим витамин. Аскорбинова киселина в естествен вид се съдържа в много продукти като цитрусови плодове. Аскорбиновата киселина не се натрупва в организма
Фолиева киселинаФолиева киселинаФолиевата киселина, наричана още фолат е известна с голямото си значение при бременност. Фолатите предпазват от развитието на остеопороза. Фолиева киселина има най-вече в черния дроб.
Витамин B-комплексВитамин B-комплексИнформация за витамин B комплекс. За какво е полезен витамин B комплекс и кои витамини влизат в него. Дефицит на витамин B комплекс. Витамин B комплекс е незаменима съставка в нашия живот.
Витамин ЕВитамин Е
19 Март
1
Admin
Ниските нива на витамин Е са свързани с проблеми на храносмилателната система, когато хранителните вещества се абсорбират слабо от храносмилателния тракт. Дефицит на Витамин Е.
Лутеин и зеаксантинЛутеин и зеаксантин
19 Март
Admin
Лутеин и зеаксантин са два от най-обилно приеманите каротеноиди. Те са полезни за здравето на очите и имат антиоксидантна дейност.
Ненаситени мазниниНенаситени мазниниНенаситените мазнини унищожават лошия холестерол и са жизненоважни за здравето. Ненаситените мазнини биват мононенаситени и полиненаситени. Източници на ненаситени мазнини.