Това са храните, които НЕ образуват газове
Ovo su namirnice koje NE stvaraju gasoveПродукты, которые НЕ образуют газы
gotvach.bg»Статии»Хранене и Здраве»Това са храните, които НЕ образуват газове

Това са храните, които НЕ образуват газове

ЕлиЕли
Помощник Готвач
3925131
Това са храните, които НЕ образуват газове
Автоматичен дозатор за течен сапун със сензор-21%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Автоматичен дозатор за течен сапун със сензор
29.00 лв.
23.00 лв.
Виж ››

Оплакванията от подуване, газове и дискомфорт в областта на стомаха са често срещани. Най-неприятно е, когато се случи в присъствието на други хора - когато сме в магазина, на работа или вечер, когато си легнем. Нерядко околните могат да разберат за нашите неразположения, защото подуването и газовете карат стомаха ни къркори.

Подуването на корема обикновено се получава непосредствено след хранене. Породено е от поглъщане на голямо количество въздух, бързо хранене и други вредни навици. Към причинителите на подуването и газовете можем да добавим и стреса или някои други емоции, които карат стомаха ни да се "свива".

Други фактори за подуването на корема е задържането на вода и други течности, проблеми с червата, лактоза и други. Те влияят върху червата и чревната флора, като спомагат образуването на запек и синдром на раздразненото дебело черво.

Най-често газове в корема се образуват благодарение на консумацията на големи количества въглехидратни храни, тестени изделия, сладки и високи на захари изделия. Бобовите храни - боб, грах, леща и други подобни са храните, които най-често дразнят стомаха ни.

В настоящата статия ще разгледаме храните и напитките, които НЕ образуват подуване и газове и не ни причиняват излишен дискомфорт.

1. Вода с лимон

Това са храните, които НЕ образуват газове

Приемът на вода с лимон спомага за намаляването на солта в организма, а лимонът има леко слабително действие, което ще ни помогне да се отървем от подуването, а оттук - от газовете.

2. Джинджифил

3. Чесън

Както джинджифилът, така и чесънът подпомагат храносмилателните процеси.

4. Пресен магданоз

Това са храните, които НЕ образуват газове

Пресният магданоз намалява къркоренето в червата и ни отървава от сконфузната ситуация, която се получава.

5. Подправките копър, мента и канела

Направени на чай, те помагат при премахването на газовете и спадането на подутия корем.

6. Тиквички

Това са храните, които НЕ образуват газове

Както казахме, богатите на мазнини и въглехидрати храни образуват газове. Тиквичките са сред малкото натурални продукти, които направени на скара, например, не ги съдържат в големи количества. Можем да си позволим да кажем, че съдържанието на мазнини и въглехидрати е намалено до нула.

7. Диня и пъпеш

Голям процент от съдържанието на динята е вода. Както вече споменахме, водата спомага при спадането на подутия корем.

8. Авокадо

Това са храните, които НЕ образуват газове

Авокадото е от малкото плодове, които се използват основно в салата и е изключително полезно. Благодарение на него перисталтиката и чревната флора се подобряват, а оттук - стомашните неразположения.

Други варианти за справянето с газовете и подутия корем са йогата, ходенето пеша, правилният хранителен режим, релаксът и отмората.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest