Пази ли диетата на растителна основа от диабет?

растителна диета

Оказва се, че старата поговорка По една ябълка на ден държи лекаря далеч всъщност може да е вярна. Ново изследване показва, че колкото повече растителни храни ядете, толкова по-малък е рискът от диабет тип 2.

Хората, които са яли предимно растителни продукти, намаляват риска от диабет с 23%, установи проучването.

Според данните риска от коварното заболяване намалява при хора, които ядат здравословни растителни храни, включително зеленчуци, плодове, бобови растения, ядки и пълнозърнести храни. Тези храни съдържат фибри, витамини, минерали, антиоксиданти и други полезни съставки.

От друга страна, преработени храни на растителна основа с добавена захар като бял хляб, бяла паста, зърнени закуски, чипс или бисквитки, увеличават риска от диабет. Изследователите също не включват нишестените зеленчуци, като картофите, в списъка за здравословен избор.

Диетата на растителна основа е много полезна за намаляване на риска от диабет тип 2, казва водещият автор на изследването д-р Ци Сун – доцент в Харвард и преподавател в училището по обществено здраве в Бостън.

предпазване от диабет

Той обяснява също, че диетата не трябва да бъде строго веганска или вегетарианска, за да е здравословна. Според него е добра идея да се сведе до минимум животинският протеин, но продукти като риба, пиле и кисело мляко все още могат да бъдат част от здравословната диета.

Проучването не посочва точно защо диета на растителна основа намалява риска от диабет. Изследователите следели данните, за да отчитат теглото, но Сън каза, че хората, които ядат повече растителни храни, могат да поддържат по-здравословно тегло, което води до по-нисък риск от диабет.

Възможно е полезните съединения като антиоксиданти и полезни растителни масла да помогнат за насърчаване на чувствителността към инсулин или за намаляване на възпалението. Ако ядете повече растителни храни, вероятно ядете по-малко животински продукти. И това намалява количеството на потенциално вредните вещества, които консумирате, като холестерол, наситени мазнини и натрий.

Изследването обхваща данните за хранителните навици на повече от 300 хиляди човека.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати