Храни, източник на бор

Храни, източник на бор
3 броя маски с клапан и антибактериален слой-13%
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
3 броя маски с клапан и антибактериален слой
28.80 лв.
25.00 лв.
Виж ››

Сред важните за функциите на тялото елементи доскоро не се причисляваше микроелементът бор. Последни изследвания върху него обаче показват, че това е било пропуск, породен от незнание за всички ползи, които има той върху организма. Микроелементът участва в процесите на транспортиране на вещества в тялото, като изпълнява роля на пазач на клетъчните мембрани.

В природата най-често го срещаме като част от съединения. Той се групира с витамините от група В, както и с витамин С.

Чрез бора се спират или пропускат йоните, които искат да навлязат в клетъчното пространство. Затова е нужен за мозъчната функция и имунната система.

При тестовете е установено, че дори малък дефицит на бор води до проблеми в концентрацията и нарушен вестибуларен апарат.

В синтеза на половите хормони - естрогени и тестостерони, главна роля играе борът. Добрият баланс на микроелемента пречи по време на критическата възраст да се изчерпи хормоналното съдържание при мъжете и жените.

Той спира износването на ставния хрущял. За да се съхрани най-важният за костите елемент - калций, е необходим микроелементът бор. Той защитава хората от артрити, особено с напредване на възрастта.

Още не е напълно точно установено количеството бор, което е необходимо за един ден. Предположенията водят към 1-3 милиграма дневно. Тъй като приемът чрез добавки се затруднява заради опасността от страничните ефекти, най-добрият и приятен начин остава да се набави с храната, която е източник на бор.

Най-големи количества бор се съдържат в ядките. Ако имате нужда от микроелемента, набавянето му ще стане с консумация на лешници - 2200 микрограма на 100 грама ядки, в бадеми, фъстъци и орехи.

От плодовете най-много бор има в прасковите. Следват ги крушите, червените боровинки, стафидите, кайсиите, касисът.

Зеленчуците, с които можем да запълним запасите от бор в тялото са: бялата и черната ряпа, цвеклото, целината, краставиците, цикориите, грахът, лещата.

От зърнените храни с добро съдържание на бор се отличават: ръжта, елдата, овесът, просото, пшеницата и други.

От млечните продукти го откриваме в сухото и обезмасленото мляко, сиренето Ементал.

Има го и в някои риби като треска, скумрия, сардина, в черния дроб и яйчния жълтък.

Храните, които могат да дадат на тялото необходимите количества бор, са достатъчно, за да може всеки да избере според предпочитанията си, задоволявайки нуждата на организма си от този толкова важен микроелемент, за чиято роля дори не сме предполагали.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Kristine Tenova
Kristine Tenova
13.11.2019 16:30
аз най-много обичам бадеми и лешници, така че ще заложа на тях при набавянето
0
0