Направете готвенето по-здравословно с тези хитри съвети

Направете готвенето по-здравословно с тези хитри съвети

Направете готвенето по-здравословно с тези хитри съвети

Темата за здравословното хранене ни е вече направо до болка позната, защото за нея не престава да се говори, но пък ни е една от любимите. И културата на правилно хранене е наистина важна, защото трябва да сме добре информирани с какво е добре да се храним и кои храни са вредни.

Рядко обаче се говори, че има и методи, с които можем, след като сме подбрали здравословните продукти, и да ги сготвим по здравословен начин. Защото в крайна сметка колкото и да е полезно за здравето броколито например, то престава да е такова, ако е сервирано панирано и плувнало в мазнина, нали?

Ето защо тук подбрахме няколко съвета за по-здравословно готвене, с които ще постигнете по-здравословна кулинарна обработка на вашите ястия. Защото идва момент, в който трябва да дадете почивка на стомаха си от висококалорични храни и ястия!

На първо място, важно е да споменем, че най-здравословните начини за готвене чрез подлагане на термична обработка на продуктите са чрез варене, готвене на пара, във фурна, задушаване или скара/барбекю.

С последното също не трябва да се прекалява, защото все повече твърдения сочат, че при неправилно печене на продуктите на скара те могат да са дори канцерогенни.

Здравословно хранене

По повод изброяването на най-здравословните начини на готвене, ще прибавим, че няма да е никак зле да разполагате и с допълнителни домакински уреди за здравословно готвене като еър фрайър, например. Стига да можете да си ги позволите, естествено.

Има не малко вкусни рецепти, които изискват пържене или паниране. Така е, трудно можете да избягате от този факт. В подобни случаи обаче използвайте много малко мазнина и след пърженето/панирането на продуктите ги оставяйте поне за няколко минути да престоят върху кухненска хартия, за да може да се отцеди мазнината им.

В никакъв случай не използвайте повторно мазнината, в която сте пържили или панирали. По-добре да изхвърлите нея в коша за боклук, отколкото здравето си, нали?

Прекалено дългата термична обработка на зеленчуците буквално изцежда от тях витамините. Като оставим настрана кореноплодните зеленчуци, както и картофите, но почти всички останали са им необходими не повече от 10 мин да поврат или да се задушат.

Научете се да използвате възможно най-малко сол за овкусяване на ястията си, както и да я добавяте само по време на приготвянето им. Когато добавяте сол на вече поизстинала храна, организмът ви ще приема прекалено много натрий, който в големи дози категорично е вреден.

Вижте тънкости при готвене в еър фрайър.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати