gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Храните, които не съдържат нездравословни захари

Храните, които не съдържат нездравословни захари

EvgeniaEvgenia
Помощник Готвач
253214259
Храните, които не съдържат нездравословни захари
Стилен свещник на дървена стойка-20%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Стилен свещник на дървена стойка
6.50 лв.
5.20 лв.
Виж ››

Има много доказателства за това, че консумацията на храни с високо съдържание на захар може да навреди на вашето здраве. Консумацията на твърде много добавена захар е свързана с повишен риск от високо кръвно налягане, висок холестерол, инсулинова резистентност, затлъстяване, диабет тип 2, както и сърдечни заболявания.

Каква е разликата между естествената и добавената захар?

Естествените захари са тези, които се намират в непреработените храни като фруктозата в бананите или горските плодове, както и лактозата в чашата обезмаслено мляко, която идва със здравословна порция протеин, който осигурява енергия, чувство за ситост за разлика от консумацията на газирана напитка, пълна с нездравословна захар.

Пълномасленото мляко, осигурява 11 грама здравословни захари на чаена чаша. Същото количество обезмаслено мляко съдържа 12.4 грама здравословна захар. Нискомаслената извара съдържа 3 грама здравословна захар на порция (100 г). Интересно е да се научи, че сирената камембер, бри, грюер и мекото козе сирене са без съдържание на захар.

Листните зеленчуци са с ниско съдържание на въглехидрати и съдържат малко или никаква захар. Вареният спанак има по-малко от 1 грам здравословна захар на порция (една чаена чаша). Същото количество варено зеле съдържа 1.6 грама здравословна захар, докато Айсбергът съдържа само 1.4 грама здравословна захар. Авокадото, от своя страна, съдържа само 0.4 грама захар на порция (1/3 от средно на големина авокадо).

Храните с естествени захари са тези, които не съдържат нездравословни захари. Обикновено са с ниско съдържание на калории и натрий и високо съдържание на вода, както и жизнено важни витамини и минерали.

Полезни захари

Богати на здравословни мазнини ядките и семената са с ниско съдържание на захар. В 28 г бадеми се съдържат 1.2 г захар, в същия грамаж орехи 0.7 г захар, печено кашу - 1.4 г захар, шамфъстък - 2.2 г захар, тиквени семки - 0.4 г захар.

От своя страна месото, рибата и морските дарове не съдържат захар. Съдържанието на захар в сьомгата е 0, същото важи и за пържолата.

Здравните организации препоръчват ограничаване на консумацията на сладки храни /шоколад, сладкиши и др./ с добавена захар по основателни причини.

Тя влияе върху сърцето, мозъка, черния дроб. В клинични изследвания е доказано, че увеличава риска от рак с 60 до 95 %. Консумацията на храни, богати на естествени и здравословни захари ще подобри значително вашето здравословно състояние.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати