Храни помагащи да преборим депресията

Храни помагащи да преборим депресията

Храните, които помагат на човек да излезе от депресивно състояние, далеч не са онези, към които първо посяга. Много хора прекаляват с кафе, сладко и алкохол, когато са в депресия. Това обаче само засилва съществуващия проблем. Подходящата хранителна терапия би могла да се окаже най-подходящото средство за борба с депресията.

Аминокиселините помагат на организма да произвежда невротрансмитери, които оказват влияние върху настроението ни. Храни с богато съдържание на аминокиселини са пуешко месо, пиле, риба, боб, бадеми, авокадо, кашкавал, тиквено семе и банани.

Храни помагащи да преборим депресията

Тялото се нуждае от витамин В6 за преобразуване на аминокиселините. Източници на В6 са храните, като риба тон, говеждо месо, нахут, сини сливи.

Друг съществен витамин е В12. Той играе важна роля при преобразуването на аминокиселините в невротрансмитери. Набавете си този витамин чрез мляко и яйца, пиле, раци, миди и стриди, сьомга и пуешко.

Фолиевата киселина е важен хранителен елемент, особено за жените в детеродна възраст. Според някои изследвания, хората които страдат от депресия, почти във всички случаи имат ниски нива на фолиева киселина.

Храни помагащи да преборим депресията

Това причинява симптоми на безпокойство, а в по-тежки случаи дори шизофрения. Богати на фолиева киселина са пуйка, леща, аспержи, зеле, ряпа, шарен и черен боб, спанак и нахут.

Проучване показва, че болните от депресия бързо се възстановяват след продължителен прием на магнезий. Той помага също при тревожност и безсъние, които също са причинители на депресията. Набавете си магнезий чрез овесени трици, спанак, ечемик, боб, артишок и тиквено семе.

Човешкият мозък изисква цинк за производството на гама-амино маслената киселина, която облекчава тревожността и раздразнителността, често свързвани с депресия. Богати на цинк храни са раци, стриди, пуйка, кисело мляко, тиквено семе.

Витамин Е, освен че е мощен антиоксидант помага и при симптомите на депресия. Богати на този витамин са бадемите, спанак, доматен сок, ряпа, сладки картофи, лешници.

Омега-3 мастни киселини – набавете си ги чрез ленено семе, риба, орехи, сардини и сьомга.

Рейтинг

5 5
4 1
3 6
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати