Храненето определя качеството на съня

Хранене

Ако сте от хората, които заспиват трудно и дълго се въртят в леглото, а сутрин често нямате никакви сили да станете, вероятно имате нужда от смяна на режима.

Стресът в работата и цялото ни ежедневие, преумората, постоянното психическо натоварване са само част от причините да не успявате да се наспите добре.

Изследване оценява хранителните навици и продължителността на съня при повече от 4500 човека. Проучването е установило е, че хората с различна продължителност на съня имат различни хранителни навици. Участниците в изследването са групирани в четири групи:

- Дълъг сън, който е повече от девет часа;

- Нормален сън, за който се приема почивката между 7 и 8 часа;

Череши

- Кратък сън – между 5 и 6 часа;

- Много кратък сън, който трае по-малко от 5 часа.

Изследването показва, че хората от първата група се хранят с най-малко калории. В менюто им присъстват по-малко въглехидрати, холин и теобромин, който се съдържа в шоколада. Освен това хората от тази група консумират повече алкохол спрямо останалите.

Групата, която има нормален сън, се храни изключително разнообразно в сравнение с останалите групи. Те живеят и по-здравословно в сравнение с останалите участници.

Хората, които имат кратък сън, приемат най-много калории от четирите групи и пият малко течности. Освен това в тяхното хранене не се съдържа достатъчно количество витамин С и селен. Хората от тази група консумират в по-големи количества храни, съдържащи лутеин и зеаксантин.

Хранителен режим

Хората от последната група имат най-малко разнообразие в храненето си. Те консумират много малко течности, както и въглехидрати и ликопен, който се съдържа в плодовете и зеленчуците.

Изследователите смятат, че тази информация може да бъде много полезна и да бъде отправна точка на бъдещи проучвания. Тези данни могат да бъдат от полза и да бъде разбрана сложната взаимовръзка между храненето и добрия сън, както и каква е потенциалната роля на хранителния режим в отношението на съня и затлъстяването.

Има храни, които могат да помогнат на съня – това са череши, вишни, бадеми, спанак, топло мляко или чай от лайка и др.

Има, разбира се, храни, които влияят зле на почивката ни – това са продуктите, в които има кофеин, пикантните храни. Неподходящи преди сън са и храните, в които има захар, защото ще повишат кръвната захар и ще забавят заспиването.

Рейтинг

5 2
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати