Кои храни увеличават броя на червените кръвни телца?

Цвекло

Състоянието, при което броят на червените кръвни телца е по-малък в организма, е известно под наименованието анемия. Обикновено тя се появява при голяма кръвозагуба, но може да се дължи и на силна менструация и стомашни язви, водещи също да загуба на кръв. Анемията се характеризира със слабост, отпадналост, дискомфорт и слаба концентрация.

Броят на червените кръвни телца може да се увеличи с редица лекарствени средства, но ние ви препоръчваме няколко суперхрани, които имат същия ефект. Ето и кои са те:

Червено цвекло

Многобройни са ползите от червеното цвекло, но то върши направо чудеса, стигне ли се до нормализиране на кръвния баланс. Този вид зеленчук е изключително богат на желязо. Предписва се дори за хора, които страдат от желязо-дефицитна анемия. С негова помощ тялото се прочиства. Консумацията на цвекло доставя кислород до клетките в тялото, като по този начин увеличава броя на червените кръвни телца. В него има и високо съдържание на полезни фибри, калий и редица витамини.

Черна меласа

Меласа

В черната меласа има също високо съдържание на желязо, играещо важна роля за образуването на червени кръвни телца. Наред с това меласата е богата на витамин В и много минерали. Едва една супена лъжица меласа може да осигури до 15 процента от дневната препоръчителна доза на желязо и това е наистина вкусен начин да се подпомогне лечението на анемия.

Спанак

Спанак

Спанакът също е много богат на желязо. В него обаче има и високо съдържание на фолиева киселина, която доставя допълнително енергия на тялото. Едва 150 грама от зелените листа на растението осигуряват около 35 процента от необходимия дневен прием на желязо и може да се добави лесно към супи или салати или дори да се направи на сок.

Нар

Нар

Освен свеж и изключително вкусен, този плод съдържа в себе си редица важни минерали, калций, магнезий и желязо. Високото съдържание на витамин C го прави още по-добър избор за лечение на анемия, защото помага за по-бързото усвояване на желязо от организма.

Сусам

Сусам

Наред с другите си качества, сусамът се препоръчва при анемия. Разбира се, това е така, заради високото съдържание на желязо. Едва четвърт чаша от малките семенца осигуряват половината от нужното за деня количество желязо.

Рейтинг

5 1
4 0
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Илияна Димова
Много полезна статия Благодаря !
0
0