Как да готвим кафяв ориз

Кафяв ориз

Кафявият ориз е много полезна зърнена храна, второто му име е Азиатско чудо.Съдържа много полезни вещества и не позволява да натрупваме мазнини.

Този вид ориз не съдържа глутен и не предизвиква алергии. Има голямо количество фибри и подпомага метаболизма ни. Съдържа калий, селен, манган. Също помага за намаляване нивото на холестерола. Кафявият ориз съдържа манган, а липсвайки от нашето меню този микроелемент може да ни причини гадене, обриви, замайване и други неприятни симптоми. Съдържа още витамини от група B - B1, B2, B3 и B6.

Като цяло подобрява физиологията на организма, предпазване от токсини, бактерии и вируси, за да се чувстваме добре.

Кафявият ориз се съхранява на прохладно и тъмно място, където няма слънчева светлина. Температурата по-висока от 20 градуса не трябва да се допуска. Приготвянето му става по-бавно за разлика от белия ориз. Трябва да се измие добре в студена вода и да се остави да кисне около 30-40 минути.

Как да готвим кафяв ориз

После се слага в тенджера с вода и се вари на бавен огън около 40-45 минути. Посолява се на вкус и е идеална гарнитура с печено месо.

Към ориза може да се добавят парчета ябълка, кашу, червени боровинки, стафиди и други. Също може да се свари в кубче гъбен бульон, вместо обикновена вода.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати