gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Най-важните витамини за очите и как да си ги набавим

Най-важните витамини за очите и как да си ги набавим

Теодора МещероваТеодора Мещерова
Мастър Шеф
1143192k
Най-важните витамини за очите и как да си ги набавим
Комплект за готвене с гранитно покритие - 5 части
Качество без компромис:
Комплект за готвене с гранитно покритие - 5 части
129.00 лв.
Виж ››

Всеки един орган в нашето тяло е важен и за това трябва да знаем как да се грижим добре за всяка част от нашето тяло. Очите са нашият портал към света и с тях ние виждаме неговата красота. За това е много важно да се грижим много добре за тях. Както са необходими витамини за всяка една част от тялото, така и на очите са нужни витамини и минерали, за да бъдат здрави.

В тази статия ще поговорим за това какво е нужно за здравето на нашите очи и в частност кои са необходимите витамини за очите и как да си ги набавим. Витамините, които са необходими за доброто здраве на очите са В1, В6, В9, В12 и омега 3 мастни киселини. Също така лутеинът и зеаксантинът са важни за здравето на очите. Други витамини, които са нужни на очите са:

1. Витамин Е - Този витамин е много добър антиоксидант. Според съществуващи изследвания, много от заболяванията на очите се дължат на оксидативният стрес. А как да си набавим витамин Е? Този витамин може да бъде набавен чрез риба, семена, ядки, листни зеленчуци, авокадо и др.

2. Витамин В3 - Витамин В3, или наричан още ниацин, подпомага превръщането на храната в енергия. Също така, този витамин действа и като антиоксидант. Според някои проучвания, този витамин има много важна роля в борбата с глаукома - това е болест, при която зрителният нерв на окото бива увреден. Как да го набавим? Храните, от които можете да си набавите витамин В3, са телешко, говеждо, пилешко месо, риба, гъби, фъстъци, както и бобови растения.

3. Витамин А - Витамин А е може би един от най-важните витамини за здравето на очите. Той помага много за поддръжката на чиста роговица, което е външната част на окото. Този витамин влиза в състава на протеина, който се намира в очите, който се нарича родопсин, а този протеин ни помага да виждаме, когато светлината е много слаба. Когато има недостатъчно количество витамин А, рискът от нощна слепота е много по-голям, а това се свързва и с това, че с възрастта мускула на окото дегенерира. Храните, чрез които може да си го набавим, са сладки картофи, моркови, тиква, чушки, листни зеленчуци и др.

Освен витамин В3, за който вече споменахме, други витамини от група В също са важни за здравето на очите, а те са витамини В1, В2, В6, В12.

Витамин B за очи
Снимка: 1

- Витамин В1 е много важен за поддържане на добрата функция на очите. Можете да си го набавите чрез картофи, месо, ечемик, ръжен хляб и др;

- Витамин В2 от своя страна има много добро влияние върху функцията за обмяна на веществата, които се извършват в лещата и роговицата на очите. Неговата липса е свързана с доста проблеми като например не много добро зрение през нощта, а също така и до парене в очите. Когато се приема редовно, този витамин пази от появата на болести като катаракта и глаукома. Този витамин се препоръчва и при лечение на перде и някои други болести на очите. Храните, чрез които може да бъде набавен, са черен дроб, сушени билки, бадеми, пшенични трици, риба, сусам и др;

- Витамин В6 и неговият прием помагат за премахване на потрепването на очите, както и предпазва от умора и напрежение в тях. Храните, чрез които можете да го набавите, са слънчогледови семки, шамфъстък, риба тон, пилешко бяло месо, пуешко месо, сушени сини сливи, банани, авокадо и др;

- Витамин В12 помага за премахването на сълзенето на очите и премахва умората от тях. Храни, които го съдържат са извара, сирене, жълтъци, риба и др;

Някои други важни витамини за нашите очи са лутеин и зеаксантин, а те се трупат в макулата и ретината и помагат в борбата с много фактори, които увреждат зрението като например свободните радикали.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest