Яжте патладжани за отслабване и срещу целулит!
Eat Eggplants to Lose Weight and Fight Cellulite!
gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Яжте патладжани за отслабване и срещу целулит!

Яжте патладжани за отслабване и срещу целулит!

Джемиле ЧешлиеваДжемиле Чешлиева
Мастър Шеф
1275k
Патладжани

Патладжаните са предпочитани зеленчуци (плодови) през летния сезон, но е добре да наблегнем на факта, че синият домат е и твърде полезен.

Патладжаните са с ниско съдържание на калории и в същото време облекчават храносмилателната система, дават възможност за лесна дефекация. Поради високото си съдържание на фибри предотвратяват запек, омекотяват червата.

Синият домат е богат източник на витамините А, В1, В2 и С. Освен това съдържат още калций, калий, желязо и полезни минерали.

Патладжанът помага за регулиране на холестерола. Разбира се, трябва да се внимава при приготвянето - не трябва да не е много мазен. В допълнение може да се добави, че понижава кръвното налягане и предотвратява сърдечно-съдови заболявания.

Поради ниското си съдържание на калории помага при отслабване.

В 100 грама патладжан има едва около 24 калории.

Патладжаните съдържат и малко количество никотин.

Предотвратяват образуването на целулит, придават дълготрайно усещане за ситост, помагат при ревматизъм и ревматични заболявания като ревматоиден артрит.

Консумацията на патладжани укрепва зъбите и имунната система, осигуряват устойчивост към различни заболявания.

Патладжан

Поради голямото количество вода, съдържащо се в патладжаните, кожата се овлажнява. Плодовият зеленчук е добър избор за хора със суха кожа и коса.

Диабетиците могат да консумират тези зеленчуци като лечебно средство.

Патладжаните са мощен антиоксидант.

Както много други храни, така и патладжанът има своите недостатъци.

При консумирането на патладжан могат да се образуват афти или малки рани в устата.

Съдържа органични вещества, които могат да бъдат опасни за хора с проблеми с бъбреците или нарушения на жлъчния мехур.

Хора с подобни проблеми в никакъв случай не бива да консумират патладжан, спанак или цвекло, тъй като са богати на оксалат.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest