gotvach.bg»Статии»Хранене и Здраве»Храни за защита от рак на белия дроб

Храни за защита от рак на белия дроб

Храни за защита от рак на белия дроб
Модерен сушилник за чинии и прибори Лукс
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Модерен сушилник за чинии и прибори Лукс
36.00 лв.
Виж ››

Вероятно сте чували, че здравословната диета намалява риска от появата на различни болести, в това число и от рак на белия дроб. Чудите се кои са храните, които трябва да консумирате, за да се предпазите?

Истината е, че това, което слагаме в устата си, е от огромно значение. Диетата, богата на плодове и зеленчуци е задължителна за всеки човек.

В тази статия ще ви запознаем с едни от най-добрите суперхрани, които осигуряват мощна защита срещу рака на белия дроб.

Ябълки

Антиоксидантите флавоноиди се съдържат в изобилие в ябълките. Въпреки че цялата ябълка е богата на тези съединения, те са най-много в кората. Ето защо най-добре е да оставите белачката в чекмеджето. Добавете поне по една ябълка към ежедневната си диета.

Чесън

Чесънът е храна за бял дроб

Според последните проучвания хората, които консумират суров чесън два или повече пъти седмично, намаляват риска от появата на рак на белия дроб с 44%. Важно е чесънът да се консумира суров, тъй като ефектите на съединението диалил сулфид значително намаляват при термична обработка.

Чесънът е известен с това, че играе важна за лечение на високо кръвно налягане, намаляване на холестерола и дори за предпазване от обикновената настинка.

Броколи

Кръстоцветните зеленчуци са едни от най-ефективните суперхрани в борбата с рака. Установено е, че съединенията в кръстоцветните зеленчуци намаляват риска от появата на рак на белия дроб от 21 до 32% процента, най-вече при жените.

Ако не обичате броколи, не се отчайвайте, тъй като има много други алтернативи, с които може да ги замените: карфиол, репички, рукола, бок чой, зеле, хрян, брюкселско зеле, брюква.

Риба

Рибата има полезни мазнини и помага при рак на белия дроб

Консумацията на риба може да защити организма от появата на рак на белия дроб. Разбира се, омега-3 мастните киселини в рибата носят много повече ползи за човешкото здраве. Те също помагат за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания, високо кръвно налягане и инсулт.

Препоръчително е хората да ядат риба поне два пъти седмично. Бременните жени трябва да се стараят да консумират мазна риба поне веднъж седмично.

Червени чушки

Червените чушки съдържат фитохимикал, наречен капсаицин. Установено е, че капсаицинът потиска развитието на рак на белия дроб. Червените чушки са чудесен начин да добавите малко цвят към хранителния си режим.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати