gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Храни богати на полезни мазнини

Храни богати на полезни мазнини

AdminAdmin
Дарт Вейдър
9494137112k
Храни богати на полезни мазнини
Абсорбатор за премахване на миризми от хладилник InnovaGoods
Практичен аксесоар за вашия дом:
Абсорбатор за премахване на миризми от хладилник InnovaGoods
18.00 лв.
Виж ››

Повечето храни съдържат различни видове мазнини, някои от които са полезни за организма, и други - които е добре да избягваме. Не изключвайте изцяло мазнините от диетата си. Факт е, че някои от тях спомагат за доброто здраве. Трябва разумно да подбираме хранителните мазнини и да ги използваме в умерени количества.

Съществуват няколко вида мазнини. Тялото произвежда собствените си мазнини при излишък на "неизгорени" калории. Мазнините, които се съдържат в животинските и растителните храни, се наричат хранителни мазнини. Те, заедно с протеините и въглехидратите, са основните източници, доставящи енергия за тялото.

Мазнините са жизненоважни за вашето здраве, защото имат важна роля при много от процесите в организма. Някои витамини като А, D, E и K трябва да се разтворят в мазнини, за да могат да осъществяват функциите си.

Двата вида полезни хранителни мазнини са мононенаситените и полиненаситените мазнини.

Мононенаситените мазнини се съдържат в голямо разнообразие от храни и масла. Проучванията показват, че яденето на храни, богати на мононенаситени мазнини подобрява нивата на холестерола в кръвта, което може да намали риска от сърдечно-съдови заболявания.

Доказано е също така, че те поддържат нивата на инсулина и контролират кръвната захар, което може да бъде особено полезно, ако имате диабет тип 2. Храни, богати на мононенаситени мазнини са авокадото, маслините, различни видове ядки като бадеми, фъстъци, лешници и др. Зехтинът също е пример за мононенаситена мазнина.

Храни богати на полезни мазнини

Полиненаситените мазнини се срещат предимно в растителните храни и маслата. Както мононенаситените, така и полиненаситените мазнини подобряват нивата на холестерол и предпазват от диабет тип 2. Един от основните представители са омега-3 мастните киселини.

Консумацията им намалява риска от исхемична болест на сърцето, предпазва от аритмия и нормализира симптомите при високо кръвно налягане. Те съдържат коагуланти, пречещи на образуването на тромбози в артериите. Богати на омега-3 мастни киселини са лененото масло, зелено-листните зеленчуци, морските храни, много видове ядки, съомга, херинга, риба тон, пъстърва и др.

Храните, съдържащи предимно моно и полиненаситени мазнини, обикновено са в течна форма при стайна температура. Такива храни са зехтинът, шафрановото масло, царевичното олио, фъстъченото масло и т.н.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 5
4 4
3 2
2 3
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
mimiee
mimiee
25.02.2012 00:32
уникално полезна информацияя давате ;**
3
0