Храни, полезни за простатата

Храни, полезни за простатата

Лекарите осъзнават, че храненето има много общо със здравето на простатата и когато правят избор за вашата диета, имат определено няколко неща предвид.

Да знаем какво прави храната, която ядем и как това се отразява на тялото ни, ще ни бъде много полезно, за да подобрим здравето си, както по отношение на простатата, така и по отношение на тяло като цяло.

Една от най-големите и най-важните причини е да обърнете внимание на диетата си, защото затлъстяването е един от водещите фактори в това дали един човек ще развие рак на простатата.

Ако един мъж е натрупал повече килограми на възраст между 25 и 50 години, има 50 процента по-голям шанс, че той ще развие рак на простатата или ще има проблеми с нея, отколкото иначе.

Ако искате да се храните по начин, който подобрява здравето на простатата, има много опции, които са отворени за вас. Увеличете присъствието на плодовете, зеленчуците и зърнените храни в диетата си.

Наблегнете на листни зеленчуци като броколи и зеле. Открита е ясна връзка между кръстоцветните зеленчуци и устойчивост на рак на простатата. Доматите са отличен източник на витамин С и други хранителни вещества.

Пълнозърнестите храни, са минали обработката сведена до абсолютен минимум, а и обикновено нямат добавени консерванти, за това те са в списъка на храните полезни за простатата.

Храни богати на селен. Минералът селен насърчава изобилието на глутатион пероксидаза, антиоксидант, който е силно проучван в областта на здравето на простатата. Селенът също може да забави растежа на тумори чрез увеличаване на имунната клетъчна активност и потискане на развитието на кръвоносните съдове в раковите клетки. Насладете се на селен богатите храни като рибата и морските дарове, бразилски орехи и чесъна.

Ликопен. Ликопенът е каротиноиден пигмент, фитохимикал, която дава на плодовете и зеленчуците, живи цветове, особено червено. Ликопенът е силен антиоксидант и има специфични противоракови свойства. Доказано е, че е от изключително значение за предотвратяването и борбата на проблеми с простатата.

Готвени доматите са най-добрият източник на ликопен, но също така и за ярки червени храни, като и плодовете с такъв цвят. Яденето на богати на ликопен храни, съчетани със здравословни мазнини, като зехтин или авокадо драстично увеличава степен на усвояване на цинка и витамин С в тялото, които са жизненоважни за простатата.

Кръстоцветни зеленчуци. Всички кръстоцветни зеленчуци като броколи, зеле, цвекло и артишок, съдържат съединение, наречено сулфорафан. Докато плодове и зеленчуци съдържат важни антиоксиданти, то тялото произвежда собствен антиоксиданти. Яденето на сулфорафан активира производството на тези антиоксиданти, мощни съединения, които намаляват възпалението, намаляват окислителното увреждане и премахват канцерогените от тялото. Кълновете от броколи са най-богатият източник на сулфорафан.

Полифенолите. Полифенолите са от групата на антиоксидантите, намерени в растенията. Флавоноидите са от групата на полифенолите, и се намират в изобилие в соята, червеното вино, нара и червените боровинки. Полифенолите са известни с антиоксидантното, противовъзпалителното и анти-микробното си свойство. Соята съдържа флавоноиди и също така играе важна роля в балансирането на хормоните, които са от съществено значение за здравето на простатата през целия живот.

Противовъзпалителни храни. Храните с противовъзпалителни свойства, като джинджифил, лук, плодове, тиквени семки и ябълки са отлична подкрепа за здравето на простатата. Противовъзпалителните биофлавоноиди, като кверцетин се явяват като силна храна за простатата. Полезните съединения на лена, тиквените семена и плодовете, също помагат за регулиране на хормоните в нея. Също така, не подценявайте мощни свойства на ароматните билки като риган, канела и куркума.

Храните вредни за простатата са:

Храни съдържащи транс мазнини. Според американско проучване храните, съдържащи транс мазнини са вредни за простатата. Транс мазнините са налице в преработените храни, готовите сладкиши, замразените предястия, храни от заведения за бързо хранене, консервираните супи и в храни, които съдържат хидрогенирано растително масло, частично хидрогенирано растително масло и маргарина. Американската асоциация препоръчва намаляване на транс прием на мазнини до не повече от 1% от дневните калории.

Наситени мазнини. Високо наситените с мазнини храни могат да повишат производството на тестостерон и да насърчат растежа или уголемяване на простатата. Наситените мазнини се съдържат в животински продукти, включително агнешко, свинско, говеждо месо, говежда мазнина, кожата на домашни птици, тъмно птиче месо, пълномаслено мляко, масло, сирене и сметана.

Рафинирани въглехидрати. Рафинираните въглехидрати или зърна, лишени от фибри, витамини и други здравословни хранителни вещества при преработката на храните са вредни за простатата. Богатите на фибри диети, като например тези на базата на зеленчуци, плодове и пълнозърнести храни, стабилизиранат производството на тестостерон, което може да намали риска за рак на простатата.

Така, добавяйки, пълнозърнести храни, зеленчуци и плодове към вашата диета може да предпазите простатата си и здравето като цяло. Храни с високо съдържание на рафинирани въглехидрати включват печени изделия, обогатени зърнени храни, обогатения хляб, бонбони, кафява захар, сладолед и захарта.

Рейтинг

5 3
4 4
3 0
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати