Здравословни свойства на орехите
gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Здравословни свойства на орехите

Здравословни свойства на орехите

Орех
Комплект ножове на стойка - 5 броя
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Комплект ножове на стойка - 5 броя
55.00 лв.
Виж ››

Ядките от орех съдържат високи нива на белтъчини, железни, фосфорни, магнезиеви и др. минерални соли, ненаситени мастни киселини, витамини от група В и много микроелементи. Яденето на шепа орехи всеки ден е един лесен начин да се увеличи хранителната стойност на дневното ни меню.

Различни екипи от учени са установявали здравословните свойства на орехите. Това са някои от изводите на проучванията им:

Здраве за сърцето

През 2009 г. е проведено проучване за ползите за здравето на сърцето от приема на орехи. То е публикувано в "Америкън Джърнъл ъв Клиникъл Нютришън". В него са взели участие 365 доброволци. Било направено сравнение между контролна диета /без включване в състава й на орехи/, която трябвало да спазват едната група от участниците и диета, допълнени с орехи, която се давала на другата група.

При тази, която консумирала орехи се наблюдавало значително по-голямо намаление (10.3 мг /) на общия холестерол и на LDL -"лошия" холестерол, (-9.2 мг). Освен това, според друг извод от проучването, ореховите ядки увеличават антиоксидантния капацитет в организма; способстват успокояването на възпалителните процеси и нямат нежелани ефекти върху телесното тегло.

Здраве за костите

Друго проучване, публикувано през януари 2007 г. в „Нютришън Джърнъл”, за оценка на ефекта от приема на Омега-3 Алфа-линоленова киселина чрез консумация на орехи и ленено семе върху костния обмен, показва, че здравето на костите се подобрява значително.

Методът му включвал диетичен режим, който 23 участници спазвали в продължение на 18 седмици. През първите 6 участниците приемали средностатистическо американско меню, през вторите 6 седмици от проучването консумирали храна с по-малко наситени мазнини и холестерол, а по време на третата тестова диета приемали много Омега-3 Алфа-линоленова киселина. През трите отделни диетични плана се правело прекъсване от 3 седмици, в което участниците се връщали към своя типичен хранителен режим. По време на проучването били проследявани костния метаболизъм и резорбцията.

Резултатите показали, че растителните източници, като ореха, на диетичните омега-3 полиненаситени мастни киселини могат да имат защитен ефект върху костния метаболизъм и да спомогнат правилното формиране на костите.

Орехови Ядки

Орехи и диабет

Проучване на Йейлския университет, публикувано в „Дайъбитс Кеър”, установило, че орехите подобряват притока на кръв при възрастни с диабет тип 2.

Методът на изследването включвал участието на 24-ма доброволци (14 жени и 10 мъже) с диабет тип 2 и с ослепяване на едното око, подбрани на случаен принцип.

Те консумирали по приблизително 60 гр. орехови ядки всеки ден, спазвайки обичайната си диета за 8-седмичен период. След това следвали само своята обичайна диета по време на друг 8-седмичен период. И през двете фази на изследването се следели ендотелната функция и сърдечно-съдовите биомаркери.

Резултатите посочили значително подобряване на ендотелната функция (която индикира нивото на сърдечно-съдовия риск) след консумацията на обогатената с орехи диета при някои от участвалите. Друго проучване, свързано с диабетично болни хора, посочва, че редовният прием на орехи, които имат високо съдържание на полиненаситени мазнини, стимулира метаболитните процеси при лица с наднормено тегло и с диабет тип 2.

Орехът помага при борба с рака

Изследване, публикувано в „Нютришън енд Кенсър”, имало за цел да установи дали консумацията на орехи може да засегне растежа на човешки тумори при рак на гърдата, имплантирани в мишки.

То се простирало в наблюдение на 40 мишки с човешки тумори, които били разделени в две групи. Едната група дневно била хранена със смлени орехи (18% от общия прием на калории) - количество равно при консумация от човек на 28 грама орехови ядки. Другата сравнителна група приемала диета, допълнена с царевично олио, с приблизителни количества на витамини, минерали и фибри, които постъпват в организма при прием на истински орехови ядки.

След 35 дни туморите на гърдата при хранените с орехи мишки били значително по-малки и около половината от размера на туморите, имплантирани в мишките, които не са били хранени с орехови ядки, а с диета, която симулирала техните съставки. Изследователите заключили, че резултатите от това пилотно проучване потвърждават, че консумацията на орехи може да забави растежа на туморните клетки.

Орехи

Орехът - полезен за ума и нервната система

Въпреки че медицината не намира все още ефикасно лечение на деменцията или на болестта на Алцхаймер, когнитивният упадък може да бъде предотвратен. Консумирането на специфични храни, поддържането на физическа активност и участието в социални дейности могат да подпомогнат умственото ни здраве.

Изследване, публикувано в „Бритиш Джърнъл ъв Нютришън”, установило, че диета, съдържаща около 6%-ова консумация на орехи (еквивалентно на една унция /28.3 грама/ при хората), е в състояние да повлияе положително върху свързаните с възрастта моторно-двигателни и когнитивни дисфункции при застарели плъхове.

Методът на теста включвал контролното хранене на плъховете съответно с 2, 6 и 9%-ова орехова диета в продължение на осем седмици преди провеждането на моторно-двигателни и познавателни тестове.

Резултатите от тестването на двигателните функции показало, че 2%-овата орехова диета подобрява ходенето на прът, докато 6% -овата орехова диета подпомага движението при средно дълга разходка по дъска. Всички орехови диети довели до подобряване на работната памет у плъховете във водния лабиринт на Морис. Тези констатации показват, че умерените хранителни добавки на орехови ядки могат да повлияят положително върху физическите и умствените способности при застарели плъхове. Орехът може да забави началото на инвалидизиращи невродегенеративни заболявания и при хората.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 2
4 4
3 3
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати