Кои храни подуват корема

Грах

Избягването на някои храни е чудесен начин да се намали подуването на стомаха и корема. Докато яденето на здравословни храни и напитки, които ще помогнат за изчистване на излишната течност, намаляване на задържането на вода, както и за облекчаване на газовете, може да намали подуването на коремът ви. Тук са основните храни, които трябва да се избягват, за да не страдате от подут корем.

Сол

Избягвайте солница, солените подправки и високо преработените храни. Водата е привлечена от натрий, така че, когато вие поемате по-високи от обичайните количества, временно ще задържите повече течност, което допринася за подут корем.

Излишните въглехидрати

Бирено коремче

Като резервен източник на енергия, мускулите ви съхраняват определен вид въглехидрат, наречен гликоген. Всеки грам гликоген се съхранява с около 3 грама допълнителна вода. Намаляване приема на въглехидрати временно ще накара тялото ви да посегне до това съхранявано гориво и да го изгори. А в същото време, ще се отцедят и съхраняваните излишни течности.

Сурови храни

Порция от половин чаша варени моркови доставя същите хранителни вещества, както една чаша сурови моркови, но с тази разлика, че това отнема по-малко място в стомашно-чревния тракт. Яжте само варени зеленчуци, малки части от неподсладени сушени плодове и консервирани плодове. Това ще ви позволи да отговорите на вашите нужди от хранителни вещества, без да разширявате обсега на стомашно-чревния тракт с допълнителен обем.

Газообразуващите храни

Някои храни просто създават повече газ в стомашно-чревния тракт. Те включват бобови растения, карфиол, броколи, брюкселско зеле, зеле, лук, чушки и цитрусови плодове.

Захарни алкохоли

Тези заместители на захарта, които излизат под имената, ксилитол или малтитол, често се срещат в нискокалорични или продукти с ниско съдържание на въглехидрати като бисквити, бонбони и енергийни барове, защото са сладки. Подобно на фибрите, стомашно-чревния тракт не може да поеме повечето от тях. Това е добре за долната ви линия на калории, но не толкова добре за корема ви. Захарните алкохоли причиняват газове, подуване на корема, подуване на стомаха и диария. Избягвайте ги.

Пържени храни

Къри

Мазните храни, особено пържените такива, се усвояват по-бавно, карайки ви да се чувствате тежки и подути. Ще трябва да ядете мазнини, но вие ще трябва да ядете по-здравословен вид мазнини, като мононенаситени мастни киселини. Могат да бъдат намерени в масла (като зехтин), маслини, ядки и семена, авокадо, и тъмен шоколад.

Пикантни храни

Храни, подправени с лют черен пипер, индийско орехче, карамфил, чили на прах, горещи сосове, лук, чесън, горчица, барбекю сос, хрян, кетчуп, доматен сос, оцет всички те могат да стимулират отделянето на стомашна киселина, която може да предизвика дразнене и подуване.

Газирани напитки

Къде си мислите, че отиват всички тези мехурчета в крайна сметка? Те попадат в корема! Разменете тези напитки за вода и ще се радвате на плосък корем.

Високо-киселинни напитки

Алкохол, кафе, чай, горещо какао и кисели плодови сокове: Всяка от тези високо-киселинни напитки може да раздразни стомашно-чревния тракт, което води до подуване.

Дъвки

Може би не осъзнавате това, но когато дъвчете дъвка, поглъщате въздух. Всичко, което заклещва въздух в стомашно-чревния тракт и предизвиква налягане, причинява подуване на корема и коремна експанзия.

5 3
4 2
3 2
2 0
1 1
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Моника
Моника
29.01.2016 12:06
Определено ще споделя това със майка ми за да се ограничава и да внимава какво яде. Доста е неприятно да не можеш да си хапнеш това което ти се яде но няма начин иначе после цял ден а дори и през нощта не ти е добре на стомаха а и на църцето
0
0