Какво е сорго и какво да сготвим с него

Червено сорго

Соргото е богато на протеини зърно с текстура, подобна на просото. В Съединените щати, земеделските производители използват соргото за фураж на добитъка.

В Африка и Азия хората го използват в ястия като овесена каша и хляб. Соргото е добра алтернатива на храна за хора, които са чувствителни към глутен - протеин, открит в храни като пшеница, ръж и ечемик, тъй като не съдържа глутен и може да служи като заместител на пшеница.

Варено сорго

Поле със сорго

Комбинирайте една чаена чаша олющени зърна сорго с 2 1/2 до 4 части вода в голяма тенджера. Количеството на необходимата вода ще варира в зависимост от сорта на сорго. Винаги можете да добавите повече вода по време на готвене, ако водата се абсорбира напълно преди соргото да стане меко.

Покрийте сорго и го оставете да кисне в продължение на няколко часа или за през нощта. Това ще омекоти зърната, което ще ги направи по-лесни за готвене.

След като сте изкиснали соргото, го поставете на печката и го оставете да заври. Намалете огъня и оставете да къкри, докато водата се абсорбира и сорго стане подобно на сварен ориз. Подправете с черен пипер и сол и използвайте за гарнитура вместо ориз.

Каша от сорго

Сорго

Комбинирайте 1 чаша брашно от сорго с 1/2 чаша вода в купа. Покрийте соргото и го оставете на топло място за два дни, за да ферментира. Можете да пропуснете тази стъпка, ако не искате ферментирала каша.

Поставете 3-4 чаши вода да заври в голяма тенджера, количеството на водата зависи от това колко гъста искате да е кашата.

Разбъркайте сместа от соргото в кипящата вода, след което оставете да се готви за 10 до 15 минути, докато се образува гладка, гъста каша. Подсладете кашата със захар или мед преди сервиране. Можете да разнообразите вкуса на кашата с парченца банан и шепа ядки.

Можете да използвате сорго в голяма гама от ястия. То ще придаде чудесен вкус на всички здравословни ястия в които използвате ориз – соргото е негов прекрасен заместител.

Пълнозърнестото сорго може да се използва като допълнение към зеленчукови салати или готвени ястия. То прилича на булгур или пшеницата, комбиниран с плодове е уникално решение за приемане на дневната доза от 2 до 3 порции на цяло зърно.

Рейтинг

5 2
4 1
3 0
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати