Кои са най-питателните храни

Питателни храни

Факт е, че качествената храна и движението са в основата на доброто здраве, а именно те са факторите, които оказват и най-голямо влияние върху фигурата. Истината е, че основата на всяка здравословна диета е изградена от няколко стълба. Именно на тях се изгражда едно здраво, функционално и хармонично тяло.

И колкото и да ни се иска да съществува специално хапче, което да ни защита и да ни дава всички необходими витамини и минерали, такова все още не е създадено, затова трябва да се стараем да си набавяме необходимото чрез храната. Съществуват изключително питателни храни, които същевременно са и много полезни, затова трябва да присъстват в менюто на всеки човек ежедневно.

Студеноводни риби като сьомга, сардини и скумрия осигуряват изобилие от есенциални мастни киселини, които помагат за поддържане на клетъчните мембрани, което, от своя страна, насърчава остро зрение. Освен това витамин С и Е, наред с минералите цинк и мед, са полезни за поддържане на здравословно зрение.

черен дроб

Цитрусови плодове, броколи и брюкселско зеле са добър източник на витамин C, докато дървесните ядки (особено бадеми) са с високо съдържание на витамин Е и мед. Тоест, ако замените сутрешния кроасан или сандвич с шепа бадеми и 1 портокал, това ще ви държи сити поне няколко часа повече, а освен това ще ви даде и достатъчно енергия, за да вършите ежедневните си задължения.

Ако не сте сред най-големите привърженици на месото, поне 2 пъти седмично си напомняйте, че това са витамини в най-чиста форма. Например черният дроб е нещо като банка за тялото. Мястото, където се складират излишъците от протеини, захари, витамини, минерали.

Следователно черният дроб е голяма необходимост в менюто на всеки един от нас. Все пак има причина българската кухня да е пренаситена от различни рецепти, включващи карантии като дробчета или пилешки сърчица.

боб

Яйцата се включват в списъка, понеже са хранителни, универсални, икономични и като цяло – чудесен начин да си набавите качествени белтъчини. Проучванията показват, че ако ядете яйца на закуска е възможно да поемете по-малко калории през деня и да свалите килограми, без това да повлияе значително на нивото на холестерола.

Бобът и бобовите растения са полезни за сърцето. Бобът е зареден с неразтворими фибри, които спомагат за намаляване на холестерола, както и с разтворими фибри, които ви засищат и помагат на организма ви да се освободи от отпадъците. Варивата определено са добър, нискомаслен източник на белтъчини, въглехидрати, магнезий и калий.

Рейтинг

5 1
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати