Нестандартни рецепти за хумус

Хумус
Сгъваема поставка за отцеждане за кухня-15%
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Сгъваема поставка за отцеждане за кухня
20.00 лв.
17.00 лв.
Виж ››

Хумусът е разядка, която на външен вид прилича на кьопоолу. За приготвянето ѝ са ви нужни няколко основни съставки: нахут, сусамов тахан, подправки.

Любителите на кулинарните експерименти могат да добавят съставки по свой вкус и да приготвят собствена интерпретация на разядката.

Хумусът засища, като в същото време има ниско съдържание на калории. Богат е на желязо и белтъчини. С популяризирането на здравословното хранене, веганството и вегетарианството, хумусът завзема все повече територия, защото в оригиналната му рецепта няма продукти от животински произход.

Традиционната рецепта включва 250 г сух нахут или 500 г от консерва, 8 с.л. зехтин, 3 скилидки чесън, 4 с.л. лимонов сок, 4 с.л. тахан (сусамово пюре), 1/2 ч.л. смлян кимион, сол, пипер.

Хумус с Билки

Нахутът се накисва от вечерта, сварява се и се отцежда. Водата от варенето се запазва. Ако е от консерва, водата също се запазва. След това се пюрира, добавят се всички други съставки.

Масата трябва да е гладка, гъста, но да капва от лъжицата при обръщане. Ако е много гъста, се добавя от водата от варенето. Оформя се в чиния, гарнира се по желание. Често при сервирането се предлагат цели стръкове магданоз, с които се топи от хумуса.

Друга нестандартна рецепта, която би очаровала всеки почитател на тази разядка, е орехово-лимонения хумус.

За направата му ще имате нужда от 100 г орехи, 1 ч. л. кимион на зърна, 1/2 ч. л. кориандър на зърна, 1/2 ч. л. кайенски пипер, 400 г консерва нахут, 60 мл зехтин, 3 с. л. лимонов сок, 2 скилидки чесън, 1 ч. л. сол.

Орехов Дип

На сух тиган се запичат орехи до приятен аромат и се охлаждат. В същия тиган се запържват зърната кимион и кориандър за 30 секунди. Семената се стриват на прах. В блендер се поставят отцеденият нахут, зехтинът, лимоновият сок, ситно нарязаният чесън, солта и стритите подправки.

Хумусът, който включва кисело мляко, също е много популярен. Ако спазвате някаква диета, тази рецепта за хумус с кисело мляко е по-подходяща за вас заради липсата на тахан и зехтин.

Необходимите продукти са: 400 г нахут (пресен или консервиран), 1 скилидка чесън, 1/2 ч.ч. кисело мляко, 1 с.л. вода, сол и лимонов сок на вкус.

Първо пасирайте накиснатия от предната вечер нахут или консервирания, заедно с чесъна. Добавете киселото мляко, водата, лимоновия сок и подправките.

По желание можете да добавите черен пипер на вкус или щипка куркума за привличащ погледите цвят.

Рейтинг

5 2
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати