11 пробиотични храни, които са супер здравословни

пробиотични храни
Сгъваема поставка за отцеждане за кухня-15%
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Сгъваема поставка за отцеждане за кухня
20.00 лв.
17.00 лв.
Виж ››

Пробиотиците са живи микроорганизми, които са полезни за здравето на тялото и мозъка.

Те могат да подобрят храносмилането, да намалят депресията и да насърчат здравето на сърцето.

В тази статия ще ви представим 11 пробиотични храни, които са супер здравословни.

1. Кисело мляко

Киселото мляко е един от най-добрите източници на пробиотици. То се прави от мляко, в което има млечнокисели бактерии и бифидобактерии. Консумацията на кисело мляко подобрява здравето на костите и нормализира кръвното налягане. Препоръчва се и при хора с непоносимост към лактоза. Не забравяйте да изберете кисело мляко, което съдържа активни или живи култури.

2. Кефир

Кефирът е ферментирала пробиотична млечна напитка. Произвежда се чрез добавяне на кефирни зърна в краве или козе мляко. Всъщност, кефирът може да подобри здравето на костите, да помогне при някои храносмилателни проблеми и да предпази от инфекции. Хората с непоносимост към лактоза могат без проблеми да пият кефир.

3. Кисело зеле

киселото зеле е богато на пробиотици
Снимка: ВИЛИ-Виолета Матева

Кисело зеле е една от най-старите традиционни храни и е популярна в много страни, особено в Европа. Освен пробиотичните си качества, киселото зеле е богат източник на фибри, както и на витамини С, В и К. То има високо съдържание на натрий, желязо и манган. Киселото зеле съдържа антиоксидантите лутеин и зеаксантин, които са важни за очното здраве.

4. Темпе

Темпе е ферментирал соев продукт, популярен високо протеинов заместител на месото. Темпе съдържа и добро количество витамин В12, който се намира главно в животинските продукти. Това го превръща в чудесен избор за вегетарианците, както и за всички, които искат да добавят хранителен пробиотик към диетата си.

5. Кимчи

Кимчи е ферментирала, пикантна корейска храна. Кимчи, приготвено от зеле, има високо съдържание на витамини и минерали, включително витамин К, рибофлавин (витамин В2) и желязо. Млечнокиселите му бактерии могат да бъдат от полза за здравето на храносмилателния тракт.

6. Мисо

Мисо е ферментирала соева паста и популярна японска подправка. Мисо е добър източник на протеини и фибри. Освен това е богато на различни витамини, минерали и растителни съединения, включително витамин К, манган и мед.

7. Комбуча

Комбуча е ферментирала напитка от черен или зелен чай. Тя ферментира чрез колония от бактерии и дрожди. Твърди се, че има широк спектър от ползи за здравето, но са необходими повече изследвания.

8. Кисели краставички

кисели краставички, богати на пробиотици

Киселите краставички са чудесен източник на здравословни пробиотични бактерии, които могат да подобрят здравето на храносмилателната система. Те имат ниско съдържание на калории и са добър източник на витамин К.

9. Мътеница

Мътеницата е остатъчната течност от производството на масло. Тя е с ниско съдържание на мазнини и калории, но съдържа важни витамини и минерали, като витамин В12, рибофлавин, калций и фосфор. Имайте предвид, че мътеницата, която е често срещана в супермаркетите, няма никакви пробиотични ефекти.

10. Натто

Натто е друг ферментирал соев продукт, който е основен в японската кухня. Съдържа огромно количество витамин К2, което може да помогне за предотвратяване на остеопороза и сърдечни удари.

11. Някои сирена

Само някои видове сирена, включително чедър, моцарела и гауда, съдържат пробиотици. Тези сирена са много хранителни и добри източници на протеин. Освен това са богати на важни витамини и минерали - калций, витамин В12, фосфор и селен.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати