Дневна норма магнезий, калций, калий, селен и желязо

Дневна норма магнезий, калций, калий, селен и желязо

Дневна норма магнезий, калций, калий, селен и желязо
Пластмасов въртящ се поднос за хладилник 25 см
Практичен аксесоар за вашия дом:
Пластмасов въртящ се поднос за хладилник 25 см
15.00 лв.
Виж ››

Минералите са от съществено значение за добро здравословно състояние. Човешкото тяло използва над 80 минерала за нормалното си функциониране.

Всяка жива клетка е в пряка зависимост от минералите в организъма, като те отговарят за правилното и структуриране и функциониране. Те са необходими за образуването на кръвта и костите, за състава на телесните течности, за здравословното функциониране на нервната и сърдечносъдовата система.

Магнезий. Препоръчителна дневна доза за: мъже - 350 мг, жени - 280 мг, бременни - 320 мг. Магнезият е ключово вещество при правилното функциониране на нервите и мускулите. Той помага на организъма да абсорбира калция по-добре и за това е отговорен за здравословното поддържане на костите.

Калций. Препоръчителна дневна доза за: възрастни-800мг, бременни и малки деца - 1200 мг. Калцият е необходим за изграждането и поддържането на костната система. Той допринася за формирането на клетъчните мембрани, както и за регламентирането на нервната възбудимост и мускулните контракции. Калцият изгражда силни кости и здрави зъби. Подпомага сърцето да бие редовно.

Помага на нервната ви система, особено в предаването на импулси, допринася за нормализиране на съсирването на кръвта. Може да помогне за предотвратяване на костната загуба, свързана с остеопороза. Той е по-ефективен, когато се комбинира с: витамини А, C, D, желязо, магнезий, манган, фосфор, калий, мед, силиций, цинк, бор, селен, хром, както и много други микроелементи.

Калий. Препоръчителната дневна доза за възрастни е 2000мг. Калият е третият най-разпространен минерал в организма. Той е необходим за синтеза на белтъци, въглехидрати и инсулиновата секреция от панкреаса, за регулиране на водния баланс в организъма.

Селен. Препоръчителна дневна доза за: мъже - 70 микрограма, жени - 55 микрограма, бременни - 65 микрограма. Селенът стимулира обмяната на веществата, той е естествен антиоксидант, предпазва клетките и тъканите от свободните радикали. Селенът също подкрепя функцията на имунната система и неутрализира някои отровни вещества като кадмий, живак и арсен, които могат да бъдат погълнати или вдишани.

Желязо. Препоръчителна дневна доза за: възрастни-10 мг, жени в менопауза - 15 мг, бременни - 30 мг. Липсата на желязо лишава тъканите на тялото от кислород и може да доведе до анемия. Симптоми за това са умора, бледост, замаяност, чувствителност към студа, раздразнителност, отпадналост, лоша концентрация и сърцебиене.

Установено е, че следните храни инхибират абсорбцията на желязо: кафе, чай, соеви храни, антиациди, и тетрациклин. Също така, прекалено големите количества калций, цинк и манган могат също да инхибират неговата абсорбция.

(Превод от английски)

Рейтинг

5 1
4 3
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати