Всички здравословни ползи от чиа семената на едно място

Чиа семена

Заслужено чиа семената имат репутацията на суперхрана. Може и да са съвсем малки, но те са един изключителен хранителен витаминозен удар.

Всъщност само 1 лъжица семена от чиа съдържа само 69 калории и може да се похвали с цели 5 г фибри, 4 г мазнини и 2 г протеин.

Можете да намерите много храни, които са с високо съдържание на фибри и мазнини, но семената от чиа имат тези предимства в много малък пакет, което ги прави истинска суперхрана, казва Даун Джаксън Блатнер, отвъден известен диетолог.

Ползите за здравето на семена от чиа съвсем не са новост - всъщност хората ги отглеждат и консумират повече от 5000 години. Първоначално в Мексико и Гватемала, чията /от семейството на ментата/, е била използвана от ацтеките и маите във всичко – храната, лекарствата и в козметиката.

Приложенията са толкова многобройни точно колкото са и полезните качества на чията. Можете да ги добавяте към салати, сладкиши, пудинг, смутита, закуски, супи и мн. др.

И в случай че още не сте достатъчно убедени, Ви представяме 6 подробни причини, поради които семената от чиа са изключително полезни за Вашето здравословно състояние.

1. Богати на фибри

Всички здравословни ползи от чиа семената на едно място

Една супена лъжица семена от чиа съдържа 5 г фибри - около 20 % от препоръчителния дневен прием на фибри. За сравнение - същото количество кафяв ориз съдържа само 0.2 г фибри. Въпреки че диетичните фибри могат да ни помогнат да намалим нивата на холестерола и да запазим храносмилателното ни здраве, статистическите данни показват, че повечето жени приемат само около 15 г на ден - доста по-малко от препоръчителните 25 г. Така че чиата е добра алтернатива и възможност за промяна.

2. За силни кости

Всички здравословни ползи от чиа семената на едно място

Чиа семена са с високо съдържание на фосфор и магнезий – два минерала, които могат да помогнат за поддържането на здравината на костите ни. В проучване е доказано, че хората с най-висок прием на фосфор имат 45% по-нисък риск от остеопороза, отколкото тези с най-ниски дози.

1 с.л. семена от чиа съдържа 122 мг фосфор и 47 мг магнезий - около 17% и 15% от препоръчителния дневен прием съответно.

3. Богата на протеин

Всички здравословни ползи от чиа семената на едно място

Трудно е хората, които ядат само растителна храна, да намерят източници, богати на протеини, които съдържат всички незаменими аминокиселини, които трябват на тялото, за да продължи да функционира. Протеини обикновено се срещат в животински продукти, включително месо, птици и морски дарове.

Чиа семената обаче съдържат протеин, което ги прави добър вариант за вегани и вегетарианци. Тъй като 1 с.л. ще ви набави само 2 г протеин (това е една от причините, поради които тя не трябва да бъде вашият основен източник на протеини), можете да увеличите приема на протеини, като я съчетаете с чаена чаша соево мляко или бадемово мляко.

Чиа семената също могат да бъдат значителен заместител на яйцата в рецептите. Добавете 3 с.л. вода към 1 ч.л. семена от чиа и ще имате количеството смес заместител на 1 яйце.

4. Богати на омега-3 мастни киселини

Всички здравословни ползи от чиа семената на едно място

Чиа семената са източник на алфа-линоленова киселина (ALA), вид омега-3 мастна киселина – мощна защита срещу сърдечно-съдови заболявания. ALA е основна мастна киселина и тъй като тялото Ви не може самостоятелно да я произвежда, трябва да я приемате чрез храната.

5. Хидратиращи свойства

Ползи от Чиа семена

Накиснати чиа семена могат да помогнат на спортистите и колоездачите да останат хидратирани. В проучване е доказано, че 1 г брашно от чиа може да поеме около 12 г вода!

6. За отслабване

Чиа

Семената чиа съдържат висок процент фибри, който възпира бързото усвояване на мазнини и захари и по този начин предотвратяват образуването на мастни депа по тялото. Полезните микроелементи в чията като магнезий, цинк, витамини С, Е и А насърчават метаболизма на клетъчно равнище и ускоряват изгарянето на мазнините.

Накиснатите семена от чиа поемат толкова вода, че лесно могат да Ви заситят. Те всъщност набъбват и се обграждат с желатинова консистенция, която помага на хората бързо да останат сити.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати