Храни богати на протеини

Храни богати на протеини

Протеинът е хранително вещество, съставено от аминокиселини, което е необходимо за правилния растеж и функциониране на човешкото тяло. Докато тялото е способно да произвежда някои аминокиселини, незаменимите аминокиселини трябва да бъдат получени от източници на животински или растителен протеин.

Въпреки че се води дебат относно това какво количество протеин трябва да се консумира на ден, то трябва да се отбележи, че липсата на протеин може да доведе до нарушения в растежа, загуба на мускулна маса, намален имунитет, отслабване на сърцето и дихателната система, а в някой случай дори и до смърт.

Американският Институт по медицина препоръчва при всеки възрастен минимум по 0.8 г протеин за всеки килограм телесно тегло на ден. Поемането на по-малко от това количество се счита за нездравословно. Ето едни от най-богатите на протеин храни.

Сирене. От всички сирена с най-високо съдържание на протеин е пармезан - 41.6 г на 100 грама порция, последван е от моцарела и швейцарските сирена - около 28-30 г. Оказва се, че меките сирена, сметана, крема сирене са със най-малко протеин - около 16 г за порция.

Боб и бобови растения. Колкото по-стар, по-голям и по-зрял е бобът, толкова повече протеин получавате с него. Той е с високо съдържание на фибри, калций и желязо, но се оказва и един от най-добрите източници на аминокиселини, които са толкова необходими за човешкото тяло.

Постно телешко и говеждо месо.

Храни богати на протеини

За да получите възможно най-чист протеин е добре да изберете постно месо. Телешкото и говеждото месо съдържат около 36 г протеин на 100 г порция.

Печена тиква, тиквени и динени семки.

Тиквата и тиквените семки осигуряват около 33 г протеин на 100 г. Заедно с динените семки те са от семената и ядките с най-малко калории.

Пилешко, агнешко и свинско.

Хубаво е както и с всички останали меса да избирате постно месо като тези меса предоставят от 30-33 г протеин в 100 г.

Риба и хайвер.

Рибата е много полезна и здравословна храна. Не случайно се препоръчва нейната консумация поне веднъж седмично. Тя е чудесен източник на протеин като в зависимост от вида и ни снабдява с около 26-30 г за една порция.

Леща, варива и фъстъци.

Те са чудесен източник на растителен протеин, като лещата осигуряват най-много - около 25.8 г за една порция, а фъстъците - 23.7 г.

5 1
4 3
3 5
2 0
1 1
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Дачко
Дачко
10.09.2014 15:28
заложете повече на растителния протеин от животинския - яйца и риба
1
2
лупи
лупи
29.07.2013 14:26
Къде са ви яйцата??
11
0